Thursday, 26 February 2015

Lucky No. 15 Reading Challenge

Lucky No. 15


Hi. Saya masih hidup loh! Sudah lama ya saya gak update apapun di blog ini. Salah satu alasannya sih karena saya netless dan ketika terakhir saya pos di sini ada kejadian luar biasa yang mengambil separuh nyawa saya (rasanya). Saya harus menjalani latihan semi militer di kaki Gunung Salak bulan Desember lalu. Percayalah. Saya perlu 2 minggu untuk kembali ke kondisi agak normal dan kecepatan membaca saya langsung turun drastis.

Anyway, cukup dengan alasannya.

Klo saya gak janji ke Mas Tezar klo saya mau update mungkin saya bakal molor lagi. Saya bahkan gak sempet pos Wishful Wednesday karena saya malah main Love Live (game yang menjadi alasan saya jarang baca, lol).

Okay, without further ado, challenge ini mungkin satu-satunya yang akan saya ikuti tahun ini, mengingat tahun lalu saya gagal semua :|

Ini dia listnya btw, untuk sementara listnya saya ambil dari buku-buku yang ada di kosan Surabaya, mumpung mereka punya rumah baru :D


1. Chunky Brick: Grab that book with more than 500 pages that you’d always been afraid to tackle. You know you can do it!

Sherlock Holmes. Yang ada Benedict Cumberbatch di covernya itu :p


2. Something New: Just purchased a book lately? Don’t let it buried in your stacks, read it now!

Semua Untuk Hindia, Lockwood & Co #2, A Bried History of Time....the list goes on.

3. Something Borrowed: Read a book that you borrowed from someone else. Don’t make the owner waiting forever for you to finish it.
Lol. Amba yang saya pinjam dari Anisah, anggota GRI Malang yang bahkan sekarang udah pindah ke Jakarta. Lalu, 1984 Mas Tezar. Ampun mas m(_ _)m

4. It’s Been There Forever: Dig your TBR pile and read a book that has been there more than a year. It’s time for you to appreciate it :)

Games of Thrones #1! Gawd, terjemahannya sampe mau keluar ;(

5. Freebies Time: What’s the LAST free book you’ve got? Whether it’s from giveaway, a birthday gift or a surprise from someone special, don’t hold back any longer. Open the book and start reading it now :D

Eh, The Fault in Our Star. Hadiah dari Santa, Natal tahun 2013, aha....

6. Bargain All The Way: Ever buying a book because it’s so cheap you don’t really care about the content? Now it’s time to open the book and find out whether it’s really worth your cents.

Family Ties by Danielle Steel. Gamble banget.

7. Favorite Color: Pick a book from your shelf which has your favorite color for its cover! Is it pink, red or black? You decide.

Black has been my fav colour for years. So, I choose The Hundred Year Old Man Who Climbed the Wall and Dissapeared.

8. First Initial: Read a book that has been written by an author whose first initial is the same with you

Like I have many initials, how about Mide and Max Havelar, tehee!

9. Super Series: Read one (or more!) books that belong in a series, it can be trilogy, or tetralogy, or anything.

 
Temeraire #2 and #3

10. Opposites Attract: Read a book that’s been written by a writer whose gender is different from your own.

Wah gampang. A Long Way Down by Nick Hornby :D
   
11. Randomly Picked: Ask someone else (a friend, your spouse, even your kids!) to randomly pick a book from your TBR pile. Don’t complain whatever they choose for you, just read it :) 

TBD, nanya temen dulu nanti.

12. Cover Lust: Grab a book from your shelf that you bought because you fell in love with the cover. Is the content as good as the cover?

Tch. Masalahnya yang covernya bagus sudah saya baca semua. TBD :3

13. Who Are You Again?: You’ve never read a book from this author, maybe you haven’t even heard his/her name before. But who knows? Maybe he/she will become your new favorite author!

Satu buku kan? Bagaimana jika Norwegian Wood-nya Haruki Murakami. Iya serius, satu bukupun belum pernah.

14. One Word Only!: Read a book that only has one word for its title (number is allowed as long as it’s only consisted of one word, e.g: 1, 2, 11).

 
Lowland - Jumpa Lahiri

15. Dream Destination: Read a book that has setting in a place you’ve never visited before – but would like to if you have a chance. Could be real places or even fictional!

The Tokyo Zodiac Murder dan All Creature Great and Small. I have been planning to travel to the first place mentioned with a friend, wish us luck.


Dan itulah list sementara. Lucu ya, Saya non-Jawa yang faseh Jawa kasar, username ala Jepang, nama blognya Inggris, pake bahasa campuran pula. Mungkin karena ini jam 12.54 dan saya belum tidur. Ya sudahlah. Semoga challenge ini sukses ya! Wish me luck :D

No comments:

Post a Comment

sankyu ya (*≧▽≦)